آيا موي سوخته در اثر دكلره يا مويي كه موخوره شده را ميتوان بازسازي كرد؟

درمان موي سوخته

درمان موي موخوره شده

درجات آسیب دیدگی مو بسیار وسیع است و می تواند از آسیبی ساده به کوتیکول باشد تا موخوره های گسترده. با توجه به درجه آسیب دیدگی مو اقدامات درمانی و مراقبتی متفاوتی پیش رو داریم؛ اگرچه در بسیاری موارد برای موخوره راهکارهایی هم داریم، در صورتی که مو وارد مرحله بسیار پیشرفته آسیب شود باید بخش آسیب دیده را قیچی کرد تا جایی که دیگر موخوره دیده نشود.امروزه مواد و روشهايي وجود دارد كه ميتواند مو را بازسازي كرده ونياز به كوتاه كردن نباشد حتي در مورد سوختن مو و موخوره

بوتاکس مو در کرج

آيا بوتاكس وكراتين ميتوانند موخوره را درمان كنند؟

براي درمان موخوره يعني بسته شدن شكافهاي نوك مو كراتين احيا مناسب است البته در صورتي كه مراقبت هاي لازم را انجام دهيد يك مراقبت واجب استفاده از ماسك مو داخل حمام است ماسک داخل حمام یا Rinse Off دارای بار مثبت است و ماندن آن بر پوست سر سبب حساسیت و خارش می شود بنابراین باید بعد از دقایقی ماندن روی مو شسته شود اما ماسک های بعد از حمام Leave On بار مثبت ندارند و حاوی مواد چرب و سیلیکون اند و ماندن آن ها روی مو باعث حساسیت نمی شود. این مواد قاعدتا باید تا شستشوی بعدی روی سر بمانند که البته به مرور از مو جذب، پاک یا اکسید می شوند. فردی که موی خیلی خشکی دارد باید از هر دوی این مواد استفاده کند؛ فردی که مویش کمی خشک است باید نوع Rinse Off و فردی هم که موی معمولی دارد باید نوع Leave On را به کار ببرد.بعد از حمام بايد حتمن از سرم هاي آبرسان و حاوي آرگان استفاده شود كه رطوبت لازم را به مو برساند.براي خشك كردن موها از باد ملايم و حرارت متوسط سشوار استفاده كنيد موها را از تابش مستقيم نور آفتاب محافظت كنيد.كراتين احيا نسبت به بوتاكس دوام بيشتري دارد بوتاكس معمولا احيا لحظه اي و موقت دارد و هر دو هفته بايد تكرار شود ولي كراتين حدود سه ماه روي مو ميماند

درمان موي سوخته با روشهای دیگر

در كنار روش شيميايي براي بازسازي و احيا موهاي سوخته و دميج و موخوره شده فاكتور تغذيه بسيار مهم و تاثير گذار است وفاكتوری بهتر از غذا نمی‌تواند حال موهای شما را خوب و سلامت آن را بازیابی كند؛ بنابراین بهتر است:

_ از سبزیجات سبزرنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مانند عدس، ماش گندم و جو در وعده‌های غذایی خود استفاده كنید؛ برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن كنجد یا زیتون معجزه می‌كند.

_ كمبود آهن و پروتئین دلیل دیگری است كه موهای شما را در خطر آسیب دیدگی قرار می‌دهد؛ پس بهتر است مصرف حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ و میوه‌های خشك در طول هفته را فراموش نكنید.

_ بعضی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود از نبود اسید فولیك كافی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن رنج می‌برند . توصیه ما این است كه با مراجعه به یك متخصص تغذیه این كمبودها را شناسایی و برای رفع آنها از مكمل‌های لازم استفاده كنند. مصرف قرص‌های امگا 3 یكی از این راه‌حل‌هاست.

_ بیوتین یا ویتامین B7 ویتامین دیگری است كه وجود آن برای ترمیم بافت موهای سوخته و آسیب‌دیده بسیار ضروری است اما بهترین راهی كه می‌توانید با آن بدن خود را ویتامینه كنید مصرف روزانه چند عدد گردو، بادام و دیگر مغزهای آجیل به علاوه مصرف میوه‌هایی مانند موز و انبه است.

_ اما در مورد وعده‌های غذایی تاكید می‌كنیم كه غذاهای سرشار از حبوبات و سبزیجات مانند انواع ‌آش، حلیم خوراك عدس و لوبیا بهترین انتخابی است كه شما می‌توانید برای سالم‌سازی موهای خشك و وز شده‌تان داشته باشید. فراموش نكنید كه در این مدت باید قید خوردن فست فودهای پر ضرر را بزنید.  در كنار تغذيه سالم از مكمل هاي دارويي نيز با تجويز پزشك ميتوانيد بهره مند شويد

_ در پايان موهاي خود را فقط در مراكز معتبر و بدست اشخاص باتجربه و حرفه اي و دوره ديده بدهيد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *